Neudorff-tuotteet ovat saatavina jälleenmyyjiltämme ja nettikaupastamme
Ajankohtaiset lehdistötiedotteetCompany InformationLifestyle images (application of products)Tuotekuvat

Ajankohtaiset lehdistötiedotteet

Ennen kuin tallennatte kuvat ja tekstit pyydämme ystävällisesti, että hyväksytte käyttöehdot
Muurahaisista aiheutuvien vahinkojen kohdennettu torjunta Neudorffin tuotteilla
29.06.2021
Muurahaisista aiheutuvien vahinkojen kohdennettu torjunta Neudorffin tuotteilla
Muurahaiset – lämpimien kuukausien kirous! Lämpötilan noustessa keväällä ne tapansa mukaan tulevat esiin talon ympäriltä ja terassikivien saumoista. Jopa pienimmistä kovien pintojen halkeamista voi nopeasti tulla hankala ongelma, kun muurahaisten rakennustoiminta jättää jälkeensä ikäviä haittoja, kuten heikentyneitä ja vinoja pihalaattoja, jotka saattavat aiheuttaa kompastumisvaaran.

Hyvät uutiset: Muurahaisongelma talon ympärillä, poluilla, terasseilla ja aukioilla voidaan nopeasti ottaa hallintaan Neudorffin Loxiran Muurahaissirotteella. Tällä Innovatiivisella tuotteella on erinomainen teho krysanteemikukan (Chrysanthemum cinerariaefolium) aktiivisen ainesosan, pyretriinin, ansiosta.

Erityinen ominaisuus Loxiran Muurahaissirotteessa on uraauurtava tapa, jolla tuote toimii nopeasti ja tehokkaasti ei-toivottuja tunkeilijoita vastaan. Tuloksena ongelman hallinta helpottuu, koska tuotteen kaksi käyttötapaa varmistavat sen, että muurahaispesien hallinta sujuu helposti.

Optimaalisen vaikutuksen saavuttamiseksi rakeet täytyy liuottaa veteen ja levittää kastelukannulla. Tämä menetelmä on erittäin tehokas ja varmistaa, että vaikuttava aine tunkeutuu muurahaisten pesään ja hävittää siten myös pesän sisällä olevat muurahaiset. Kastelumenetelmä varmistaa sen, että pesä hävitetään nopeasti ja tehokkaasti sen sijaan, että torjuttaisiin vain maan pinnalla liikkuvia hyönteisiä. Parhaan ongelman hallinnan saavuttamiseksi Neudorff ohjeistaa kastelemaan pesät varhain aamulla ja varmistamaan, että liuos tunkeutuu käsittelyn aikana kaikkiin pesän lähellä oleviin halkeamiin ja rakoihin.

Neudorff tietää, että nykypäivän kiireisessä maailmassa tarvitaan usein nopeampia levitystekniikoita. Toinen vaihtoehto on, että Loxiran® Muurahaissirotetta ripotellaan suoraan pakkauksesta, mikä tarjoaa myös tehokkaan keinon muurahaisongelman hallintaan.

Jari Talvitie, Neudorffin suomalaisen yhtiökumppanin Vilomix Finland Oy:n avainasiakaspäällikkö, sanoo: "Covid-19-pandemian aiheuttamien jokapäiväisen elämän rajoitusten takia näyttää siltä, että monet meistä viettävät toisen kesän kotona, ja silloin ulkoalueet ovat henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kannalta tärkeitä. Muurahaisten esiintyminen terasseilla, poluilla ja talon ympärillä olevissa tiloissa voi olla harmillista. Neudorffin Loxiran Muurahaissirote* on monipuolinen sekä helppokäyttöinen, ja nestemäisenä ratkaisuna se tuhoaa tehokkaasti pesät syvältä maan alta varmistaen, että muurahaisongelma poistuu lopullisesti."

Neudorffin valikoima sisältää myös useita muita tuotteita muurahaisten tehokkaaseen torjuntaan, myös talossa, kuten Loxiran Muurahaisspray*, Loxiran Muurahaispuffetti – (täytettävä)* tai Loxiran Muurahaissyötti*.

Lisätietoja saat osoitteesta www.neudorff.fi. Lähellä sinua olevat erikoisliikkeet näet osoitteesta www.neudorff.fi/jaelleenmyyjaet.

Neudorff on ollut vuodesta 1854 luonnonmukaisen puutarhanhoidon asiantuntija, ja se on yksi harvoista yrityksistä maailmassa, joka on kehittänyt omat kasvinsuojelu- ja hoitoainetuotteet. Tämä keskisuuri yritys käyttää ensisijaisesti nopeasti kasvavia, kotimaisia raaka-aineita ja kehittää tuotteita, jotka aiheuttavat mahdollisimman vähän harmia ihmisille, kotieläimille ja ympäristölle.

Lehdistötiedote

• Muurahaisista aiheutuvien vahinkojen kohdennettu torjunta Neudorffin tuotteilla 21 06.pdf
*) Käytä biosideja turvallisesti. Lue aina merkinnät ja valmistetiedot ennen käyttöä.
Neudorff auttaa puutarhureita estämään kirvatartunnat kasvupenkeissä
27.05.2021
Neudorff auttaa puutarhureita estämään kirvatartunnat kasvupenkeissä
Neudorffin tuotteella Spruzit#® Tuhohyönteisten torjuntaan voidaan kirvatartunnat ottaa nopeasti hallintaan. Nyt yritys on julkaissut ilmaisen verkko-oppaan, joka auttaa puutarhureita selviytymään kirvojen hyökkäyksestä.

Uutuutena puutarhakaudelle 2021 Neudorff julkaisee yksityiskohtaisen verkko-oppaan, joka kattaa kaiken, mitä puutarhureiden on tiedettävä kirvoista – alkaen neuvoista tuholaisten ja niiden aiheuttamien vahinkojen tunnistamiseen ja kirvatartuntojen toteamiseen sekä kirvojen elinkaaren ymmärtämiseen tehokkaan torjunnan toteuttamiseksi. Opas, joka antaa vinkkejä myös kirvojen luonnollisten vihollisten houkuttelemiseen, on nyt saatavilla osoitteessa www.neudorff.fi/kirvat.

Useiden leutojen talvien seurauksena, on Suomessa havaittu kirvakantojen kasvaneen. Leudon talven jälkeen kuiva ja lämmin kevät sekä alkukesä muodostavat otolliset olosuhteet kirvoille. Lämpimät ilmavirtaukset etelästä saattavat tuoda mukanaan miljardeja kirvoja, jotka aiheuttavat tuhoja marjoille, hedelmille, vihanneksille ja viljalle.

Neudorffin Spruzit#® Tuhohyönteisten torjuntaan tarjoaa suojan kirvoja ja monenlaisia puutarhatuholaisia vastaan niiden elinkaaren kaikissa vaiheissa, munista toukkiin ja aikuisiin hyönteisiin. Se soveltuu monille eri ulkokasveille sekä sisäkasveille, se on tehokas myös hyönteisiä, kuten hämähäkkipunkkeja, ansarijauhiaisia, ripsiäisiä, kilpikirvoja, villakilpikirvoja, kaskaita ja niiden toukkia sekä kovakuoriaisia vastaan.

Jari Talvitie, Neudorffin suomalaisen yhtiökumppanin Vilomix Finland Oy:n avainasiakaspäällikkö, toteaa: "Vuosi 2020 oli ennätyslämmin Suomessa. Lauha ja leuto talvi sekä lämmin alkukesä osoittivat miten nopeasti kirvakanta voi lisääntyä sopivissa olosuhteissa ja aiheuttaa ongelmia puutarhoissa ja viljelmillä. Ruiskuttamalla kasveja ja lehtien alapuolia Spruzit#® Tuhohyönteisten torjuntaan-tuotteella, kunnes ne ovat märkiä, puutarhurit voivat nopeasti saada kirvatartunnan hallintaan. Neudorffin uusi kirvojen torjunnan verkko-opas auttaa ymmärtämään paremmin, kuinka nämä tuholaiset elävät, lisääntyvät ja vahingoittavat kasveja. Tämä voi auttaa puutarhureita tunnistamaan varhaisessa vaiheessa merkit tulevasta ja ottamaan tilanteen nopeasti hallintaan."

Spruzit#® Tuhohyönteisten torjuntaan-tuotteen luontainen tehoaine on pyretriini, vastuullisesti tuotettu krysanteemikukkien ainesosa. Pyretriinien nopean hajoamisen vuoksi tuotetta voidaan käyttää syötävien kasvien viljelyssä vielä vähän ennen sadonkorjuuta. Käyttövalmiin suihkeen lisäksi Spruzit#® Tuhohyönteisten torjuntaan-tuotetta on saatavana myös tiivisteenä.

Lehdistötiedote

• Neudorff auttaa puutarhureita estämään kirvatartunnat kasvupenkeissä 21 05.pdf
Aloita nyt taistelu itsepäisiä rikkaruohoja vastaan – Neudorffin Finalsan Plus heti käyttövalmis Rikkakasvien torjunta-aine
11.05.2021
Aloita nyt taistelu itsepäisiä rikkaruohoja vastaan – Neudorffin Finalsan+ Plus heti käyttövalmis Rikkakasvien torjunta-aine
Ilmastonmuutoksella on monia vaikutuksia – myös puutarhassa, jossa
lämpeneminen pidentää myös rikkaruohojen kasvukautta. Neudorffin nopeasti toimivan, glyfosaatittoman rikkakasvien torjunta-aineen Finalsan+ Plus heti käyttövalmis Rikkakasvien torjunta-aine ansiosta puutarhurit voivat nyt tehokkaasti torjua itsepäisiä tunkeilijoita ilman tarvetta käyttää kemikaaleja.
Lämmin kevät ja leuto, kostea syksy luovat ihanteelliset olosuhteet rikkaruohojen normaalia aikaisemmalle itämiselle ja kasvulle aina alkutalveen saakka. Onneksi Neudorffin Finalsan Plus heti käyttövalmis Rikkakasvien torjunta-aine RTU+ ja Finalsan Plus tiiviste Rikkakasvien torjuntaan#,α voivat auttaa puutarhureita hävittämään
itsepäisimmätkin rikkaruohot, kuten esimerkiksi vuohenputken ja voikukan, joiden kasvua stimuloivat lämpimät ja kosteat olosuhteet – ja tämä näkyvällä menestyksellä jo muutamassa tunnissa käsittelyn jälkeen! Molemmat tuotteet vaikuttavat syvällä kasvien
juurissa ja tarjoavat siten pitkäaikaisen suojan rikkakasvien kasvua vastaan.
Hoitamattomana rikkaruohot kilpailevat kukkien, hedelmien ja vihannesten kanssa ja ryöstävät kasveilta arvokasta vettä, ravinteita ja valoa. Ne voivat myös levitä laajasti, jos niiden annetaan kukkia ja tuottaa siemeniä. Tavanomaisilla aikaa vievillä ja paljon työtä
vaativilla torjuntatoimenpiteillä, kuten harauksella, on vain rajoitettu vaikutus, koska jos rikkaruohon juuria ei poisteta maaperästä, ne voivat ilmestyä nopeasti uudelleen.
Kun ihmisten tietoisuus kemikaalien haittavaikutuksista lisääntyy, yhä useammat puutarhurit etsivät vaihtoehtoja glyfosaatti-pohjaisille rikkakasvien torjunta-aineille.
Neudorff-tuotteen teho perustuu kahden vaikuttavan aineen yhdistelmään vastuullisessa.
ja tehokkaassa rikkakasvien torjunnassa. Finalsan+ Plus heti käyttövalmis Rikkakasvien torjunta-aineen ensimmäinen vaikuttava aine on pelargonihappo, jota esiintyy luonnollisesti myös pelargonioissa. Tämä rasvahappo tuhoaa rikkakasvien lehtien soluseinät, jolloin kasvien maanpinnan yläpuoliset osat kuivuvat. Pelargonihappo toimii
yhdessä toisen vaikuttavan ainesosan, maleiinihydratsidin kanssa, joka on kasvun säätelijä. Se kulkeutuu juuriin ja estää solujen jakautumisen juuren kärjissä. Tämä hidastaa rikkakasvien uudelleenkasvua.
Parhaan tuloksen saavuttamiseksi rikkaruohot tulisi suihkuttaa kauttaaltaan märiksi. Kun pinta on täysin kuivunut, lemmikit voidaan turvallisesti päästää käsitellyille alueille.

• Aloita nyt taistelu itsepäisiä rikkaruohoja vastaan 21 05.pdf
+) Varmista kasvinsuojeluaineen turvallinen käyttö. Lue aina pakkausmerkinnät ja tuotetiedot ennen käyttöä. #) Varmista kasvinsuojeluaineen turvallinen käyttö. Lue aina pakkausmerkinnät ja tuotetiedot ennen käyttöä. Huomaa varoituksiin ja merkkeihin tuotteen pakkauksessa. α) # OECD 301F mukaan
Mansikoita ilman etanoiden aiheuttamia tuhoja? Täydellinen ratkaisu: Neudorffin Ferramol® Etanasyötti Neudorff!
26.04.2021
Mansikoita ilman etanoiden aiheuttamia tuhoja? Täydellinen ratkaisu: Neudorffin Ferramol+® Etanasyötti Neudorff!
Neudorffin Ferramol Etanasyötti+ on täydellinen apu kaikille puutarhureille, jotka haluavat saada runsaan mansikkasadon ilman tuholaisia pienemmissäkin tiloissa.
Harrastepuutarhureille keskikesän kohokohta on omasta viljelystä peräisin olevien kypsien mansikoiden makea ja mehukas aromi. Tällä kasvukaudella on helpompaa kuin koskaan tuottaa herkullinen sato kylvöstä lautaselle – Neudorffin asiantuntijoiden avulla.
Ihmisiä, lemmikkejä ja ympäristöä säästävien kasvinsuojelu- ja kasvinsuojeluaineiden edelläkävijä on huomioinut, miten yhä useammat puutarhurit haluavat kasvattaa luomumansikoita ruukuissa ja astioissa, vaikka heillä olisi käytössään vain pieniä viljelyalueita, kuten parveke tai patio.
Ottaen huomioon monet suomalaiset, jotka aloittivat puutarhanhoidon Covid-19-sulun aikana, Neudorffin uusi ilmainen projektiopas "Mansikoita parvekkeelta" auttaa aloittelijoita ensimmäisen marjasatonsa korjuussa, tarjoten samalla myös ajantasaisia kausivinkkejä ja neuvoja kokeneille puutarhureille. Käytännöllinen opas (www.neudorff.fi/mansikat) tarjoaa asiantuntijavinkkejä mansikan viljelyyn sen kaikissa vaiheissa, istutuksesta lannoitukseen ja kasteluun sekä miten käsitellä rönsyjä – pitkiä versoja, joista uudet mansikkakasvit kasvavat.
Koska etanat pitävät makeista mansikoista yhtä paljon kuin puutarhurit, Neudorff nostaa Ferramol+ Etanasyötin esiin. Se torjuu tehokkaasti kaikkien hedelmä-, vihannes- ja koristekasvien etanoita.
Metaldehyditön Ferramol Etanasyötti+ on paras valinta jokaiselle puutarhurille, joka haluaa kasvattaa luomumansikoita tällä kaudella. Erittäin tehokasta vaikuttavaa ainetta, rautafosfaattia, esiintyy myös luonnossa. Paitsi että tuote erittäin sateenkestävä innovatiivisen syöttitekniikkansa ansiosta, se myös varmistaa, ettei kuolleita etanoita tai limajälkiä näy maaperässä. Jari Talvitie, Neudorffin suomalaisen yhtiökumppanin Vilomix Finland Oy:n avainasiakkuuspäällikkö, toteaa: "Mansikat ovat yksi kesän suosituimmista marjoista ja
kaupasta ostettujen mansikoiden maku ei yleensä ole aivan yhtä hyvä kuin itse kasvatettujen mansikoiden. Mansikka on myös viljelyssä pitkään, koska taimet tuottavat marjoja useita vuosia. Ei ole yllättävää, että etanat ovat näiden makeiden herkkujen perään – ja ne voivat pilata kokonaisia satoja, ellei niitä estetä. Pienet viljelyalueet, kuten
ruukut terassilla, ovat aivan yhtä suuressa vaarassa joutua etanoiden suihin kuin puutarhan viljelyalueetkin. Siksi Neudorffin Ferramol Etanasyötti+ on välttämätön apukeino jokaisen puutarhurin valikoimassa riippumatta siitä, kasvattaako hän marjoja, hedelmiä, vihanneksia vai kukkia."
Neudorff on ollut vuodesta 1854 luonnonmukaisen puutarhanhoidon asiantuntija, ja se on yksi harvoista yrityksistä maailmassa, joka on kehittänyt omat kasvinsuojelu- ja hoitoainetuotteet. Tämä keskisuuri yritys käyttää ensisijaisesti nopeasti kasvavia, kotimaisia raaka-aineita ja kehittää tuotteita, jotka aiheuttavat mahdollisimman vähän haittaa ihmisille, kotieläimille ja ympäristölle. Loppu.
3.240 merkkiä

• Mansikoita ilman etanoiden aiheuttamia tuhoja Täydellinen ratkaisu 21 04.pdf
Neudorffin uudet projektioppaat inspiroivat yhä useampia puutarhatöiden pariin
24.03.2021
Neudorffin uudet projektioppaat inspiroivat yhä useampia puutarhatöiden pariin
Koska monet ovat pandemia-aikana innostuneet puutarhan hoidosta, Neudorff on julkaissut Internet-sivuillaan joukon maksuttomia "projektioppaita”. Ne tarjoavan uusille puutarhureille vaihe vaiheelta -ohjeita, joiden avulla on helppoa aloittaa vihannesten ja hedelmien biologinen viljely.
Osoitteesta www.neudorff.fi/projektit löydät viisi ”projektiopasta”, jotka kattavat viljelylaatikoiden rakennuksen, parveke- ja terassi-istutukset, perunoiden viljelyn hyvin pienissä tiloissa ja tomaattien sekä mansikoiden kasvatuksen terasseilla ja parvekkeilla. Lisäoppaassa puutarhureille kerrotaan kirvojen – kukkien, hedelmien ja vihannesten yleisen tuhohyönteisen – torjunnasta. Oppaita ei ole suunnattu ainoastaan oman puutarhan omistaville puutarhureille, vaan ne tarjoavat inspiraatiota myös parvekepuutarhureille.
Neudorff ei pelkästään jaa kattavia vinkkejä vaan tarjoaa lisäksi markkinoiden johtavan orgaanisten lannoitteiden valikoiman. Lannoitteissa on hyödynnetty luonnollisten raaka-aineiden voimaa, joiden avulla puutarhurit onnistuvat viljelemään kauniita kukkia, mehukkaita hedelmiä ja maukkaita vihanneksia ilman, että ympäristö, ihmiset, tai kotieläimet kärsivät.
Nestemäisten lannoitteiden lisäksi Neudorff valmistaa myös orgaanisia, kiinteitä lannoitteita. Nämä lannoitteet on valmistettu luonnollisista raaka-aineista, ja niihin on lisätty mikro-organismeja sekä kasvien kasvua vahvistavia sienijuuria. Näin ne sisältävät kaikki ravinteet, joita terveet, elinkelpoiset tai runsaasti kukkivat kasvit tarvitsevat.
Kohokohtia ovat:
Tomaatti- ja Marjalannoite
parantaa suuren kalium-pitoisuutensa ansiosta tomaattien, kurkkujen, paprikoiden, kesäkurpitso-jen ja kurpitsojen kyp-symistä ja makua. Levitä istutuksen yhteydessä ja kesä-/heinäkuussa ja työstä kevyesti maaperään.
Ruusulannoite
Luonnon lannoite ruusuille, pensaille ja yksivuotisille kukille. Heti- ja pitkäaikaisvaikutus – jopa 100 päivää.
Sopii ihanteellisesti avomaalle ja ruukkukasveille. Upea kukkaloisto ja terve kasvu.
Mikko Anttila, Neudorffin suomalaisen yhtiökumppanin, Vilomix Finland Oy:n toimitusjohtaja, katsoo positiivisin mielin tulevaan puutarhakauteen: ”Neudorffin maksuttomat online-projektioppaat yhdessä markkinoiden johtavan orgaanisten lannoitteiden sekä kasvinsuojelu- ja hoitotuotteiden valikoiman kanssa tarjoavat puutarhureille kaiken, mitä he tarvitsevat onnistuakseen helposti tämän kauden kukka-, hedelmä- ja vihannesviljelmiensä kanssa.”

Lehdistötiedote

• Neudorffin uudet projektioppaat inspiroivat yhä useampia puutarhatöiden pariin 21 03.pdf
Neudorff – saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon voittaja
14.12.2020
Neudorff – saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon voittaja
Saksalainen kestävän kehityksen palkinto vuonna 2021 muutoksia koskevassa kategoriassa ”Resurssit” annettiin 4. joulukuuta 2020 W. Neudorff GmbH KG - yhtiölle, joka valmistaa ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnonmukaisuutta arvostaville puutarhureille. Tämä keskisuuri yritys voitti nimekkäät ehdokkaat konseptillaan, jossa ympäristöystävällinen tuotevalikoima ja resursseja säästävä tuotanto muodostaa yhtenäisen kokonaisuuden.
Tänä vuonna digitaalisesti järjestetyssä palkintojenjaossa Neudorffin toimitusjohtaja ja osakas Hans-Martin Lohmann vastaanotti palkinnon reaaliajassa lähetettävässä tilaisuudessa. ”Tämä palkinto on erittäin merkittävä huomionosoitus viime vuosien panostuksistamme ja kannustaa meitä toimimaan tulevaisuudessa vieläkin ympäristöystävällisemmin yhtiön kaikilla toiminta-alueilla. Olen erityisen kiitollinen työntekijöillemme, joita ilman tämä ei olisi ollut mahdollista. Palkinto kannustaa meitä jatkamaan samaan suuntaan”, kiteyttää Hans-Martin Lohmann.
Saksalainen kestävän kehityksen palkinto on yksi merkittävimmistä tämänkaltaisista palkinnoista Euroopassa. Kyseessä oli 13. kerta, kun yhtiöitä houkutellaan muutoksiin, joilla edistetään ilmaston, resurssien, luonnon monimuotoisuuden ja yhteiskunnan
huomioimista tuotannossa.
Neudorffilla on jo käytössään useita resursseja säästäviä prosesseja, ja se tuottaa sähköä vesivoimaloissa ja aurinkoenergialaitteistoilla sekä sijoittaa kestäviin tuotantoprosesseihin ja ympäristöystävällisiin pakkauksiin.
Yhtiön lähitavoitteena on CO2-jalanjäljen vähentäminen entisestään, tuotteiden CO2-tasapainon lisääminen ja resursseja vieläkin paremmin säästävien ratkaisujen löytäminen kaikilla aloilla. Neudorff haluaa lisäksi ottaa käyttöön hajautetun energiantuotannon japarantaa entisestään tuotantonsa energiatehokkuutta.

• Neudorff saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon voittaja 20 12.pdf
Neudorff tuottaa ilmastoneutraalisti
29.10.2020
Neudorff tuottaa ilmastoneutraalisti
Ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnollisuutta arvostaville
puutarhureille valmistavan Neudorffin tuotanto on kaikissa tuotantopaikoissa ilmastoneutraalia. Tähän vaikuttavat ennen kaikkia resursseja säästävä tuotanto sekä oma energiantuotanto auringon, vesivoiman ja keskuslämpövoimaloiden avulla. Nyt vielä syntyviä päästöjä yhtiö kompensoi tukemalla ilmastonsuojeluprojektia Ruandassa.
Yhtiö käyttää monilla kattopinnoilla aurinkoenergialaitteistoja, ja vanha
myllyrakennus tuottaa modernien turbiinien avulla sähköä Emmer-joesta. Näiden ja monien muiden toimenpiteiden avulla tämä
keskisuuri, omistajan johtama yhtiö on pystynyt vähentämään CO2-jalanjälkeään huomattavasti. Ilmastoneutraalin
tuotannon tavoitetta ei vielä kuitenkaan ole täysin saavutettu. Siksi Neudorff tukee projektia Volcanoe-kansallispuiston läheisyydessä Ruandassa.
Maailmassa vielä elossa olevasta 1 000 vuorigorillasta noin 600 yksilöä elää tämän puiston Virunga-vuorilla. Puistoa ympäröivien kylien asukkaat hakevat päivittäin polttopuuta ruoanlaittoa varten, myös kansallispuistosta. Sademetsien hakkuu heikentää
puistossa asuvien vuorigorillojen elinmahdollisuuksia ja johtaa lisäksi lähelle tulevien ihmisten aiheuttamaan tartuntariskiin.
Neudorff tukee projektia Volcanoekansallispuiston läheisyydessä Ruandassa.
Jopa 50 000 kotitaloudelle kansallispuiston läheisyydessä tarjotaan nyt Ruandassa valmistettuja keittimiä pientä maksua vastaan. Tämä keitin kuluttaa vain kolmasosan siitä polttopuumäärästä, mitä perinteinen avotuli vaatii. Näin CO2-päästöt vähenevät, ihmiset tarvitsevat vähemmän puuta eikä heidän tarvitse käyttää yhtä paljon aikaa ja rahaa
polttopuun hakemiseen. Lapset pääsevät kouluun ja perheillä on aikaa valmistaa koreja ja muita tuotteita perheen tulojen kasvattamiseksi.
Neudorff tukee tätä projektia ja kompensoi näin jäännöspäästöjä, joita tuotanto vielä aiheuttaa. Tämä on kuitenkin vain yksi askel kohti entistä tehokkaampaa kestävää kehitystä.
Neudorff-tuotteita on saatavilla kautta maailman. Lisätietoja Neudorffista ja sen luonnonmukaisille puutarhureille tarkoitetuista tuotteista on osoitteessa www.neudorff.fi

• Neudorff tuottaa ilmastoneutraalisti 20 10.pdf
Neudorff on yksi saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon saajaehdokkaista
01.10.2020
Neudorff on yksi saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon saajaehdokkaista
Saksalainen kestävän kehityksen palkinto on yksi tärkeimmistä tämänkaltaisista palkinnoista Euroopassa. Asiantuntijoista koostuva tuomaristo ilmoitti 24. syyskuuta 2020 tämänvuotiset finalistit. Neudorff, joka valmistaa ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnollisuutta arvostaville puutarhureille, pääsi finaaliin muutoksia koskevassa kategoriassa ”Resurssit”.

Palkinto annetaan yhtiölle, joka huomioi tuotannossaan ilmaston, resurssit, luonnon monimuotoisuuden ja yhteiskunnan työskennellen näiden edistämiseksi. Palkinto on jaettu vuodesta 2008 alkaen yhteistyössä Saksan hallituksen kanssa. Tämänvuotiset voittajat ilmoitetaan 4. joulukuuta 2020.

Neudorff, joka on jo pitkään tunnettu ympäristöä säästävistä menettelytavoistaan, pyrkii jatkuvasti resursseja säästävään tuotantoon. Yhtiön tuotanto toimii jo nyt ilmastoneutraalisti.
Yhtiön ympäristöystävällisyys ja kestävä kehitys muodostuvat monesta seikasta. Useat Neudorffin tuotepakkaukset on jo kauan valmistettu uusiopaperista, ja pulloissa ja kalvoissa on käytetty osittain kierrätettyjä materiaaleja. Yhtiön ajoneuvokannassa on siirrytty käyttämään sähkö- ja hybridimoottoreita ja ekovirralla toimivat latauspisteet ovat maksutta kaikkien työntekijöiden käytettävissä.

Tuotannossa Neudorffille on tärkeää ympäristön kiertokulku, mikä näkyy muun muassa luonnollisten raaka-aineiden hyödyntämisessä. Neudorff käyttää aina kuin mahdollista paikallisia raaka-aineita, ja suurin osa sen tuotteista on tuotettu yhtiön kotimaassa Saksassa. Näin keskisuuri yritys lisää myös alueen työpaikkoja.

Neudorff on alusta asti omistautunut luonnon monimuotoisuuden edistämiselle, mikä on osa yhtiön filosofiaa. Yhtiö kehittää jatkuvasti innovatiivisia tuotteita, jotka jättävät mahdollisimman pienen jäljen ympäristöön, ja se on solminut vahvat kumppanuussuhteet eri luonnonsuojelujärjestöjen kanssa. Myös omalla maaperällään Neudorff haluaa ylläpitää luonnon moninaisuutta. Neudorffin tutkimus- ja kehityslaitosten puutarhoihin rakennetuissa mehiläispesissä asuu yli 150 000 tarhamehiläistä. Hyönteishotelleissa, kukkaniityillä, hedelmäpuissa ja pensaissa elää luontaisesti yli 40 eri villimehiläislajia sekä lintuja ja muita villieläimiä.

Yhtiön lähitavoitteena on CO2-jalanjäljen vähentäminen entisestään, tuotteiden CO2-tasapainon lisääminen ja resursseja vieläkin paremmin säästävien ratkaisujen löytäminen pakkausalalla.
Neudorff haluaa lisäksi ottaa käyttöön hajautetun energiantuotannon ja parantaa entisestään tuotantonsa energiatehokkuutta. ”Yhtiöiden kestävä kehitys on prosessi, joka ei koskaan pääty. Se jatkuu ja jatkuu ja siksi asetamme itsellemme yhä uusia tavoitteita“, kuvailee Silke Conrad, yhtiön kestävästä kehityksestä vastaava henkilö. ”Olemme erittäin iloisia, että meidät on valittu finaaliin. Se on osoitus, että toimenpiteemme ovat vieneet meitä oikeaan suuntaan. Arvostamme sitä erittäin paljon.”

• Neudorff saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon 20 09.pdf