Neudorff-tuotteet ovat saatavina jälleenmyyjiltämme ja nettikaupastamme
Ajankohtaiset lehdistötiedotteetCompany InformationLifestyle images (application of products)Packshots

Ajankohtaiset lehdistötiedotteet

Ennen kuin tallennatte kuvat ja tekstit pyydämme ystävällisesti, että hyväksytte käyttöehdot
Neudorff on yksi saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon saajaehdokkaista
01.10.2020
Neudorff on yksi saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon saajaehdokkaista
Saksalainen kestävän kehityksen palkinto on yksi tärkeimmistä tämänkaltaisista palkinnoista Euroopassa. Asiantuntijoista koostuva tuomaristo ilmoitti 24. syyskuuta 2020 tämänvuotiset finalistit. Neudorff, joka valmistaa ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnollisuutta arvostaville puutarhureille, pääsi finaaliin muutoksia koskevassa kategoriassa ”Resurssit”.

Palkinto annetaan yhtiölle, joka huomioi tuotannossaan ilmaston, resurssit, luonnon monimuotoisuuden ja yhteiskunnan työskennellen näiden edistämiseksi. Palkinto on jaettu vuodesta 2008 alkaen yhteistyössä Saksan hallituksen kanssa. Tämänvuotiset voittajat ilmoitetaan 4. joulukuuta 2020.

Neudorff, joka on jo pitkään tunnettu ympäristöä säästävistä menettelytavoistaan, pyrkii jatkuvasti resursseja säästävään tuotantoon. Yhtiön tuotanto toimii jo nyt ilmastoneutraalisti.
Yhtiön ympäristöystävällisyys ja kestävä kehitys muodostuvat monesta seikasta. Useat Neudorffin tuotepakkaukset on jo kauan valmistettu uusiopaperista, ja pulloissa ja kalvoissa on käytetty osittain kierrätettyjä materiaaleja. Yhtiön ajoneuvokannassa on siirrytty käyttämään sähkö- ja hybridimoottoreita ja ekovirralla toimivat latauspisteet ovat maksutta kaikkien työntekijöiden käytettävissä.

Tuotannossa Neudorffille on tärkeää ympäristön kiertokulku, mikä näkyy muun muassa luonnollisten raaka-aineiden hyödyntämisessä. Neudorff käyttää aina kuin mahdollista paikallisia raaka-aineita, ja suurin osa sen tuotteista on tuotettu yhtiön kotimaassa Saksassa. Näin keskisuuri yritys lisää myös alueen työpaikkoja.

Neudorff on alusta asti omistautunut luonnon monimuotoisuuden edistämiselle, mikä on osa yhtiön filosofiaa. Yhtiö kehittää jatkuvasti innovatiivisia tuotteita, jotka jättävät mahdollisimman pienen jäljen ympäristöön, ja se on solminut vahvat kumppanuussuhteet eri luonnonsuojelujärjestöjen kanssa. Myös omalla maaperällään Neudorff haluaa ylläpitää luonnon moninaisuutta. Neudorffin tutkimus- ja kehityslaitosten puutarhoihin rakennetuissa mehiläispesissä asuu yli 150 000 tarhamehiläistä. Hyönteishotelleissa, kukkaniityillä, hedelmäpuissa ja pensaissa elää luontaisesti yli 40 eri villimehiläislajia sekä lintuja ja muita villieläimiä.

Yhtiön lähitavoitteena on CO2-jalanjäljen vähentäminen entisestään, tuotteiden CO2-tasapainon lisääminen ja resursseja vieläkin paremmin säästävien ratkaisujen löytäminen pakkausalalla.
Neudorff haluaa lisäksi ottaa käyttöön hajautetun energiantuotannon ja parantaa entisestään tuotantonsa energiatehokkuutta. ”Yhtiöiden kestävä kehitys on prosessi, joka ei koskaan pääty. Se jatkuu ja jatkuu ja siksi asetamme itsellemme yhä uusia tavoitteita“, kuvailee Silke Conrad, yhtiön kestävästä kehityksestä vastaava henkilö. ”Olemme erittäin iloisia, että meidät on valittu finaaliin. Se on osoitus, että toimenpiteemme ovat vieneet meitä oikeaan suuntaan. Arvostamme sitä erittäin paljon.”

Neudorff-tuotteita on saatavilla kautta maailman. Lisätietoja Neudorffista ja sen luonnonmukaisille puutarhureille tarkoitetuista tuotteista on osoitteessa www.neudorff.fi

• Neudorff saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon 20 09.pdf