Neudorff-tuotteet ovat saatavina jälleenmyyjiltämme ja nettikaupastamme
Ajankohtaiset lehdistötiedotteetCompany InformationLifestyle images (application of products)Tuotekuvat

Ajankohtaiset lehdistötiedotteet

Ennen kuin tallennatte kuvat ja tekstit pyydämme ystävällisesti, että hyväksytte käyttöehdot
Neudorffin uudet projektioppaat inspiroivat yhä useampia puutarhatöiden pariin
24.03.2021
Neudorffin uudet projektioppaat inspiroivat yhä useampia puutarhatöiden pariin
Koska monet ovat pandemia-aikana innostuneet puutarhan hoidosta, Neudorff on julkaissut Internet-sivuillaan joukon maksuttomia "projektioppaita”. Ne tarjoavan uusille puutarhureille vaihe vaiheelta -ohjeita, joiden avulla on helppoa aloittaa vihannesten ja hedelmien biologinen viljely.
Osoitteesta www.neudorff.fi/projektit löydät viisi ”projektiopasta”, jotka kattavat viljelylaatikoiden rakennuksen, parveke- ja terassi-istutukset, perunoiden viljelyn hyvin pienissä tiloissa ja tomaattien sekä mansikoiden kasvatuksen terasseilla ja parvekkeilla. Lisäoppaassa puutarhureille kerrotaan kirvojen – kukkien, hedelmien ja vihannesten yleisen tuhohyönteisen – torjunnasta. Oppaita ei ole suunnattu ainoastaan oman puutarhan omistaville puutarhureille, vaan ne tarjoavat inspiraatiota myös parvekepuutarhureille.
Neudorff ei pelkästään jaa kattavia vinkkejä vaan tarjoaa lisäksi markkinoiden johtavan orgaanisten lannoitteiden valikoiman. Lannoitteissa on hyödynnetty luonnollisten raaka-aineiden voimaa, joiden avulla puutarhurit onnistuvat viljelemään kauniita kukkia, mehukkaita hedelmiä ja maukkaita vihanneksia ilman, että ympäristö, ihmiset, tai kotieläimet kärsivät.
Nestemäisten lannoitteiden lisäksi Neudorff valmistaa myös orgaanisia, kiinteitä lannoitteita. Nämä lannoitteet on valmistettu luonnollisista raaka-aineista, ja niihin on lisätty mikro-organismeja sekä kasvien kasvua vahvistavia sienijuuria. Näin ne sisältävät kaikki ravinteet, joita terveet, elinkelpoiset tai runsaasti kukkivat kasvit tarvitsevat.
Kohokohtia ovat:
Tomaatti- ja Marjalannoite
parantaa suuren kalium-pitoisuutensa ansiosta tomaattien, kurkkujen, paprikoiden, kesäkurpitso-jen ja kurpitsojen kyp-symistä ja makua. Levitä istutuksen yhteydessä ja kesä-/heinäkuussa ja työstä kevyesti maaperään.
Ruusulannoite
Luonnon lannoite ruusuille, pensaille ja yksivuotisille kukille. Heti- ja pitkäaikaisvaikutus – jopa 100 päivää.
Sopii ihanteellisesti avomaalle ja ruukkukasveille. Upea kukkaloisto ja terve kasvu.
Mikko Anttila, Neudorffin suomalaisen yhtiökumppanin, Vilomix Finland Oy:n toimitusjohtaja, katsoo positiivisin mielin tulevaan puutarhakauteen: ”Neudorffin maksuttomat online-projektioppaat yhdessä markkinoiden johtavan orgaanisten lannoitteiden sekä kasvinsuojelu- ja hoitotuotteiden valikoiman kanssa tarjoavat puutarhureille kaiken, mitä he tarvitsevat onnistuakseen helposti tämän kauden kukka-, hedelmä- ja vihannesviljelmiensä kanssa.”
Neudorff on ollut vuodesta 1854 luonnonmukaisen puutarhanhoidon asiantuntija, ja se on yksi harvoista yrityksistä maailmassa, joka on kehittänyt omat kasvinsuojelu- ja hoitoainetuotteet. Tämä keskisuuri yritys käyttää ensisijaisesti nopeasti kasvavia, kotimaisia raaka-aineita ja kehittää tuotteita, jotka aiheuttavat mahdollisimman vähän harmia ihmisille, kotieläimille ja ympäristölle.
Lisätietoja saat osoitteesta www.neudorff.fi. Lähellä sinua olevat erikoisliikkeet näet osoitteesta www.neudorff.fi/jaelleenmyyjaet.

Lehdistötiedote

• Neudorffin uudet projektioppaat inspiroivat yhä useampia puutarhatöiden pariin 21 03.pdf
Neudorff – saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon voittaja
14.12.2020
Neudorff – saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon voittaja
Saksalainen kestävän kehityksen palkinto vuonna 2021 muutoksia koskevassa kategoriassa ”Resurssit” annettiin 4. joulukuuta 2020 W. Neudorff GmbH KG - yhtiölle, joka valmistaa ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnonmukaisuutta arvostaville puutarhureille. Tämä keskisuuri yritys voitti nimekkäät ehdokkaat konseptillaan, jossa ympäristöystävällinen tuotevalikoima ja resursseja säästävä tuotanto muodostaa yhtenäisen kokonaisuuden.
Tänä vuonna digitaalisesti järjestetyssä palkintojenjaossa Neudorffin toimitusjohtaja ja osakas Hans-Martin Lohmann vastaanotti palkinnon reaaliajassa lähetettävässä tilaisuudessa. ”Tämä palkinto on erittäin merkittävä huomionosoitus viime vuosien panostuksistamme ja kannustaa meitä toimimaan tulevaisuudessa vieläkin ympäristöystävällisemmin yhtiön kaikilla toiminta-alueilla. Olen erityisen kiitollinen työntekijöillemme, joita ilman tämä ei olisi ollut mahdollista. Palkinto kannustaa meitä jatkamaan samaan suuntaan”, kiteyttää Hans-Martin Lohmann.
Saksalainen kestävän kehityksen palkinto on yksi merkittävimmistä tämänkaltaisista palkinnoista Euroopassa. Kyseessä oli 13. kerta, kun yhtiöitä houkutellaan muutoksiin, joilla edistetään ilmaston, resurssien, luonnon monimuotoisuuden ja yhteiskunnan
huomioimista tuotannossa.
Neudorffilla on jo käytössään useita resursseja säästäviä prosesseja, ja se tuottaa sähköä vesivoimaloissa ja aurinkoenergialaitteistoilla sekä sijoittaa kestäviin tuotantoprosesseihin ja ympäristöystävällisiin pakkauksiin.
Yhtiön lähitavoitteena on CO2-jalanjäljen vähentäminen entisestään, tuotteiden CO2-tasapainon lisääminen ja resursseja vieläkin paremmin säästävien ratkaisujen löytäminen kaikilla aloilla. Neudorff haluaa lisäksi ottaa käyttöön hajautetun energiantuotannon japarantaa entisestään tuotantonsa energiatehokkuutta.

• Neudorff saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon voittaja 20 12.pdf
Neudorff tuottaa ilmastoneutraalisti
29.10.2020
Neudorff tuottaa ilmastoneutraalisti
Ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnollisuutta arvostaville
puutarhureille valmistavan Neudorffin tuotanto on kaikissa tuotantopaikoissa ilmastoneutraalia. Tähän vaikuttavat ennen kaikkia resursseja säästävä tuotanto sekä oma energiantuotanto auringon, vesivoiman ja keskuslämpövoimaloiden avulla. Nyt vielä syntyviä päästöjä yhtiö kompensoi tukemalla ilmastonsuojeluprojektia Ruandassa.
Yhtiö käyttää monilla kattopinnoilla aurinkoenergialaitteistoja, ja vanha
myllyrakennus tuottaa modernien turbiinien avulla sähköä Emmer-joesta. Näiden ja monien muiden toimenpiteiden avulla tämä
keskisuuri, omistajan johtama yhtiö on pystynyt vähentämään CO2-jalanjälkeään huomattavasti. Ilmastoneutraalin
tuotannon tavoitetta ei vielä kuitenkaan ole täysin saavutettu. Siksi Neudorff tukee projektia Volcanoe-kansallispuiston läheisyydessä Ruandassa.
Maailmassa vielä elossa olevasta 1 000 vuorigorillasta noin 600 yksilöä elää tämän puiston Virunga-vuorilla. Puistoa ympäröivien kylien asukkaat hakevat päivittäin polttopuuta ruoanlaittoa varten, myös kansallispuistosta. Sademetsien hakkuu heikentää
puistossa asuvien vuorigorillojen elinmahdollisuuksia ja johtaa lisäksi lähelle tulevien ihmisten aiheuttamaan tartuntariskiin.
Neudorff tukee projektia Volcanoekansallispuiston läheisyydessä Ruandassa.
Jopa 50 000 kotitaloudelle kansallispuiston läheisyydessä tarjotaan nyt Ruandassa valmistettuja keittimiä pientä maksua vastaan. Tämä keitin kuluttaa vain kolmasosan siitä polttopuumäärästä, mitä perinteinen avotuli vaatii. Näin CO2-päästöt vähenevät, ihmiset tarvitsevat vähemmän puuta eikä heidän tarvitse käyttää yhtä paljon aikaa ja rahaa
polttopuun hakemiseen. Lapset pääsevät kouluun ja perheillä on aikaa valmistaa koreja ja muita tuotteita perheen tulojen kasvattamiseksi.
Neudorff tukee tätä projektia ja kompensoi näin jäännöspäästöjä, joita tuotanto vielä aiheuttaa. Tämä on kuitenkin vain yksi askel kohti entistä tehokkaampaa kestävää kehitystä.
Neudorff-tuotteita on saatavilla kautta maailman. Lisätietoja Neudorffista ja sen luonnonmukaisille puutarhureille tarkoitetuista tuotteista on osoitteessa www.neudorff.fi

• Neudorff tuottaa ilmastoneutraalisti 20 10.pdf
Neudorff on yksi saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon saajaehdokkaista
01.10.2020
Neudorff on yksi saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon saajaehdokkaista
Saksalainen kestävän kehityksen palkinto on yksi tärkeimmistä tämänkaltaisista palkinnoista Euroopassa. Asiantuntijoista koostuva tuomaristo ilmoitti 24. syyskuuta 2020 tämänvuotiset finalistit. Neudorff, joka valmistaa ympäristöystävällisiä tuotteita kasvien hoitoon luonnollisuutta arvostaville puutarhureille, pääsi finaaliin muutoksia koskevassa kategoriassa ”Resurssit”.

Palkinto annetaan yhtiölle, joka huomioi tuotannossaan ilmaston, resurssit, luonnon monimuotoisuuden ja yhteiskunnan työskennellen näiden edistämiseksi. Palkinto on jaettu vuodesta 2008 alkaen yhteistyössä Saksan hallituksen kanssa. Tämänvuotiset voittajat ilmoitetaan 4. joulukuuta 2020.

Neudorff, joka on jo pitkään tunnettu ympäristöä säästävistä menettelytavoistaan, pyrkii jatkuvasti resursseja säästävään tuotantoon. Yhtiön tuotanto toimii jo nyt ilmastoneutraalisti.
Yhtiön ympäristöystävällisyys ja kestävä kehitys muodostuvat monesta seikasta. Useat Neudorffin tuotepakkaukset on jo kauan valmistettu uusiopaperista, ja pulloissa ja kalvoissa on käytetty osittain kierrätettyjä materiaaleja. Yhtiön ajoneuvokannassa on siirrytty käyttämään sähkö- ja hybridimoottoreita ja ekovirralla toimivat latauspisteet ovat maksutta kaikkien työntekijöiden käytettävissä.

Tuotannossa Neudorffille on tärkeää ympäristön kiertokulku, mikä näkyy muun muassa luonnollisten raaka-aineiden hyödyntämisessä. Neudorff käyttää aina kuin mahdollista paikallisia raaka-aineita, ja suurin osa sen tuotteista on tuotettu yhtiön kotimaassa Saksassa. Näin keskisuuri yritys lisää myös alueen työpaikkoja.

Neudorff on alusta asti omistautunut luonnon monimuotoisuuden edistämiselle, mikä on osa yhtiön filosofiaa. Yhtiö kehittää jatkuvasti innovatiivisia tuotteita, jotka jättävät mahdollisimman pienen jäljen ympäristöön, ja se on solminut vahvat kumppanuussuhteet eri luonnonsuojelujärjestöjen kanssa. Myös omalla maaperällään Neudorff haluaa ylläpitää luonnon moninaisuutta. Neudorffin tutkimus- ja kehityslaitosten puutarhoihin rakennetuissa mehiläispesissä asuu yli 150 000 tarhamehiläistä. Hyönteishotelleissa, kukkaniityillä, hedelmäpuissa ja pensaissa elää luontaisesti yli 40 eri villimehiläislajia sekä lintuja ja muita villieläimiä.

Yhtiön lähitavoitteena on CO2-jalanjäljen vähentäminen entisestään, tuotteiden CO2-tasapainon lisääminen ja resursseja vieläkin paremmin säästävien ratkaisujen löytäminen pakkausalalla.
Neudorff haluaa lisäksi ottaa käyttöön hajautetun energiantuotannon ja parantaa entisestään tuotantonsa energiatehokkuutta. ”Yhtiöiden kestävä kehitys on prosessi, joka ei koskaan pääty. Se jatkuu ja jatkuu ja siksi asetamme itsellemme yhä uusia tavoitteita“, kuvailee Silke Conrad, yhtiön kestävästä kehityksestä vastaava henkilö. ”Olemme erittäin iloisia, että meidät on valittu finaaliin. Se on osoitus, että toimenpiteemme ovat vieneet meitä oikeaan suuntaan. Arvostamme sitä erittäin paljon.”

• Neudorff saksalaisen kestävän kehityksen palkinnon 20 09.pdf